تٍک آ

خب ها جدید تکنولوژی و فضای مجازی را با ما دنبال کنید

تٍک آ

خب ها جدید تکنولوژی و فضای مجازی را با ما دنبال کنید

با ما به روز ترین ها را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

در آغاز سال میلادی بود که فرانسوی ها سعی کردند تا گوگل را به فرار مالیاتی به مبلغ 1.3 میلیارد دلار در فرانسه بین سال های 2005 تا 2010 متهم بکند . اما در آخر کار قاضی دادگاه فرانسه گوگل را متهم نشناخت و گوگل تبرئه شد . جالب است بدانید که شرکت گوگل در کشور های ایتالیا انگلیس به فرار مالیاتی متهم شد و متحمل پرداخت میلیون ها دلار جریمه در این کشور ها شد . مرکز اصلی اروپا گوگل در ایرلند است که نرخ مالیاتی پایینی دارد

فرانسه در متهم کردن موتور جستجوی گوگل به فرار مالیاتی ناکام ماند

فرانسه در متهم کردن موتور جستجوی گوگل به فرار مالیاتی ناکام ماند

فرانسه در متهم کردن موتور جستجوی گوگل به فرار مالیاتی ناکام ماند

در روزهای آغازین سال میلاد که در آن هستیم بود که  دادگاهی در کشور فرانسه شرکت گوگل را به فرار مالیاتی متهم کرده بود . لازم به ذکر است که مبلغ این اتهام فرار مالیاتی 1.3 میلیارد دلار بود . اما در آخر پس از گذشت چند ماه فرانسه در این پرونده ناکام ماند  و حکمی که قبلا داده بودند هم ملغا شد  .

گفتنی است که گوگل مرکز اصلی خود را در قاره ی اروپا در کشور ایرلند بنا کرده است و مدت هاست که کشور های اروپایی این شرکت را زیر نظر گرفته اند و جالب است بدانید که این زیر نظر گرفتن ها آنقدر جدی بود که در ماه می باعث شد پلیس فرانسه به دفتر های این شرکت در فرانسه حمله کند .

جالب است بدانید که انگلیس و ایتالیا در کشور های خود گوگل را به فرار مالیاتی محکوم کرده و جریمه های سنگینی هم از گوگل دریافت کرده اند .در این انگلیس این شرکت بزرگ جستجوی دنیا محکوم شد تا 185 میلیون دلار پرداخت کنند . گفتنی است که این جریمه برای فرار های مالیاتی گوگل در سال های 2005 تا 208 بوده است .

کشور ایتالیا هم موفق شد در  دادگاهی گوگل را به ۳۳۴ میلیون دلار جریمه محکوم کند .

فرانسه هم در این راستا بود که از گوگل شکایت کرده بود . وزارت اقتصاد فرانسه گوگل را به 1.3 میلیارد دلار فرار مالیات متهم کرده بود که این اتهام فرانسه برای سال های 2005 تا 2010 بوده است .

اما نتیجه دادگاه به نفع فرانسه نبود و قاضی این پرونده در این پرونده گوگل را متهم نشناخت . وزارت اقتصاد فرانسه ادعا کرده بود که گوگل از وارادات قانونی موجود در فرانسه استفاده کرده است و درآمد هایی که در این کشور داشته است را به کشور ایرلند منتقل کرده است چون ایرلند نرخ مالیات پایینی دارد .

جالب است که بدانید که گوگل هم اکنون در اروپا از سوی اتحادیه اروپا متهم شده است که در نتایج جستجوی خود دستکاری کرده است و فروش محصولات خودش را زیاد کرده است که اگر گوگل در این پرونده محکوم شود 2.7 میلیارد دلار باید پرداخت کند .

همچنین ارئپا فکر میکند که گوگل سیستم عامل خودش را هم با نرم افزار های خودش پر کرده است و این مغایر با قانئن انحصار طلبی می باشد . 

منبع:http://persiane.ir/France-has-failed-to-tax-the-tax-on-accusing-Googles-search-engine.html

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی